ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۳

آزمون ورودی پایه دهم مدارس پرورش استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی در قالب یک آزمون و در روز جمعه مورخ یکم تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

سؤالات آزمون ورودی پایه دهم مدارس پرورش استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی به صورت چهارگزینه‌ای و در دو دفترچه شامل: دفترچه سؤالات استعداد تحلیلی با ۵۰ سوال و دفترچه سؤالات استعداد تحصیلی با ۷۵ سوال طراحی می شود.

ثبت نام از متقاضیان ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، درنیمه دوم فروردین ۱۴۰۳ از طریق سامانه ثبت نام به نشانی my.medu.ir انجام خواهد شد.

مواد درسی آزمون، تعداد سؤالات، ضریب هر سؤال و مدت پاسخ گویی به سؤالات استعداد تحصیلی به شرح زیر است:

در این آزمون دروس ریاضیات، علوم تجربی و زبان و ادبیات فارسی ۱۵ سوال و دروس مطالعات اجتماعی (تاریخ، جغرافیا و اجتماعی)، قرآن و معارف اسلامی و عربی ۱۰ سوال طراحی شده است.

وزارت آموزش و پرورش ۱۰ دی ماه اعلام کرد که آزمون های ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی (پایه دهم دبیرستان ها و هنرستان ها)، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ همزمان برگزار می شود و متقاضیان شرکت در این آزمون به سوالات مشترک پاسخ خواهند داد.

پیشتر، آزمون مدارس نمونه دولتی و مدارس استعداد درخشان به صورت جداگانه برگزار می‌شد. مطابق بخشنامه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ملاک شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی، کسب حداقل معدل کتبی « ۱۷» در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خرداد بدون اعمال نمرات تکوینی) برای فارغ التحصیلان پایه نهم است.

همچنین در این بخشنامه آمده است: هر داوطلب صرفاً می‌تواند در نمونه برگ تقاضای ثبت نام، یک رشته تحصیلی از شاخه نظری(علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی) را انتخاب کند. داوطلبان برای دریافت شیوه‌نامه و ثبت‌نام در آزمون ورودی، از روز سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ تا روز جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ به سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند. همه مراحل ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج، درخواست تجدید نظر و دریافت پاسخ آن، از طریق سامانه یادشده انجام خواهد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *